SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU SZKOLENIOWEGO

POWER SE 2019-2022
A European School for All Children
9-14 maja 2022r.

Florencja

Główne cele kursu:

  • Zarządzanie zróżnicowaną kulturowo klasą;
  • Zapewnienie równego dostępu do programu nauczania uczniom o wszystkich umiejętnościach;
  • Rozwijanie wśród uczniów wartości demokratycznych;
  • Używanie narzędzi ICT, aby wzmocnić pozycję uczniów i rozwijać świadomość międzykulturową.

W kursie uczestniczyli nauczyciele z Niemiec, Islandii, Szwecji, Portugalii, Francji i Hiszpanii. Zajęcia odbywały się codziennie w godzinach od 9 do 14. W ramach kursu miałam również możliwość wzięcia udziału w dwóch wycieczkach kulturowych. Pierwsza wycieczka odbyła się w samych historycznym centrum Florencji, dzięki niej miałam możliwość poznać historię tego niezwykłego miasta. Druga wycieczka, w której miałam okazję wziąć udział, była to wyprawa po rejonie Toskania.
Zajęcia były prowadzone przez jedną osobę panią Layla. Trenerka używała różnych metod, które aktywizowały nas do działania, pobudzały naszą ciekawość. Bardzo często korzystaliśmy z urządzeń multimedialnych i apliakcji. Pracowalismy w grupach, dzięki czemu szybko zintegrowaliśmy się, ale były to też świetne okazje do wymiany doświadczeń. Otrzymywaliśmy również zadania domowe, które pogłębiały nasze rozumienie poruszanych treści. Wspólnie tworzylismy padlet, gdzie wymienialismy się ciekawymi materiałami.


Kurs rozpoczął się prezentacji szkół z jakich przyjechali nauczyciele biorący udział w kursie, jak również przedstawienie informacji dotyczących systemów eduakcyjnych. Trenerka pokazała nam również kilka ćwiczeń, które mogą nam pomóc uczniom lepiej się poznac i przełamać bariery. Dużo czasu poświęciliśmy na analizę zagadnienia czym jest kultura i jaki ma ona wpływ na nasze myślenie i zachowanie, a przede wszystkim na funcjonowanie uczniów w szkole. Badalismy również swoje stereotypy i uprzedzenia, a takze zajęliśmy się zjawiskiem „impliced biasad”. Poznalismy narzędzia aktywizowania klasy, a także apliakcje które mogą być przydatne w pracy z wielokutlurową klasą.
Udział w projekcie pozwolił mi na zdobycie nowych doświadczeń oraz wiedzy, którą mogę przekazać swoim uczniom i gronu pedagogicznemu. Zajęcia dały mi możliwość nauki języka angielskiego. Poprzez kontakty z osobami z innych kultur, wspólne zwiedzanie miasta mogłam poznać obce dla mnie kultury, nawiązać relacje z nauczycielami z innych krajów.