SPRAWOZDANIE Z WYJAZDU EDUKACYJNEGO PROJEKT POWER SE
"Różnorodność to bogactwo"

Ilona Jankowska


W ramach realizowanego w naszej szkole projektu międzynarodowego POWER zostałam zrekrutowana na kurs języka angielskiego realizowany na Cyprze. Ten kurs był idealny dla nauczycieli (nauczycieli szkół podstawowych i średnich, pracowników uniwersyteckich, którzy chcieli poprawić swój poziom mówionego i pisanego języka angielskiego. Kurs miał na celu przekazanie uczestnikom zaawansowanej wiedzy na temat umiejętności czytania, słuchania, mówienia i pisania w dynamiczny i komunikatywny sposób, poprzez pracę indywidualną, w parach i grupach, z naciskiem na umiejętności niezbędne nauczycielom w ich pracy. Uczestnicy kursu korzystali z różnych zasobów edukacyjnych, w tym zasobów on-line, różnych mediów oraz wcześniej nagranych i autentycznych tekstów. Koncentrowali się na pisaniu, gramatyce i wymowie języka angielskiego.
Dodatkowo nacisk kładziono na uczenie się i praktykowanie strategii skutecznej ekspresji ustnej i rozumienia mówionego języka angielskiego w nieformalnych i formalnych warunkach.
Kurs kładł nacisk na strategie skutecznego czytania i wykorzystania tych strategii w celu poprawy zrozumienia, umiejętności analitycznych, przywoływania i ogólnej szybkości czytania. Uczestnicy zdobyli wiedzę na temat struktur gramatycznych, które poprawiają komunikację akademicką.
Po ukończeniu szkolenia uczestnicy przeszli test, w którym wykazali się lepszą biegłością, zrozumieniem i dokładnością gramatyczną niż na początku. Wszyscy są w stanie skutecznie uczestniczyć w działaniach odpowiednich dla swojego środowiska zawodowego. Nabraliśmy większej pewności siebie, aby uczestniczyć i organizować spotkania międzynarodowe w swoich placówkach.
Wartością, o której chciałabym wspomnieć była dla mnie nauka w różnorodnym zespole. Miałam przyjemność prowadzić po angielsku rozmowy na tematy edukacyjne z nauczycielami z wielu krajów europejskich: Łotwy, Francji, Hiszpanii, Belgii. Bardzo cieszę się z zawartych znajomości. Liczę na to, że niektóre szkoły zostaną naszymi placówkami partnerskimi w planowanych projektach międzynarodowych: POWER, ERASMUS czy eTwinning.
Udało mi się również w kontaktach poza formalnych przekazać informacje o naszej szkole i systemie edukacji obowiązującym w naszym kraju. Bardzo ciekawie było posłuchać o innych systemach obowiązujących w krajach europejskich.
Warto uczestniczyć w międzynarodowych projektach!